یک ماده ی معدنی مهم برای افراد دیابتی

 منیزیوم یا Mgیک ماده ی معدنی ضروری برای افراد دیابتی است. این ماده ی معدنی برای عملکرد طبیعی قلب، ماهیچه ها، سیستم عصبی، سیستم ایمنی و استخوان ها ضروری است. منیزیوم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن شرکت می کند. مطالعات نشان داده است که مقدار کافی منیزیوم در سیستم بدن می تواند به تنظیم بهتر قند خون و فشار خون در افراد دیابتی کمک  کند. از آنجائیکه بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 هم دارای قند خون بالا و هم  دارای فشار خون بالایی هستند. مصرف این ماده ی معدنی می تواند تفاوت چشمگیری در سلامت این افراد  ایجاد کند.

  منیزیوم برای سلامت قلب ضروری است و نقش مهمی در پیشگیری از آریتمی قلبی بازی می کند. این ما ده ی معدنی همچنین در ترکیب با کلسیم نقش اصلی در ساخت واحدهای  ساختمانی استخوانها بازی می کند. کمبود آن یک مشکل اساسی برای اکثر زنان در پیری است و موجب پیشرفت پوکی  استخوان می گردد.

 اکثر متخصصین معتقدند که مصرف کلسیم و منیزیوم با هم به نسبت 2 و 1 ضروری است. با آزمایش خون می توان کمبود جدی این عنصر را شناسایی نمود اما برخی از پزشکان از  آزمایش  لود منیزیوم برای بررسی میزان دفع منیزیوم از افراد استفاده می کنند. اگر بدنتان احتیاج به منیزیوم بیشتری داشته باشد باید آزمایش مواد معدنی را انجام دهید و دفع منیزیوم از ادرار کاهش می یابد (البته باید فعالیت کلیه هایتان طبیعی باشد تا این آزمایش جواب صحیحی به شما بدهد).

منیزیوم در غذاهای خاصی نظیر غلات کامل، لوبیاها، مغزها و دانه ها و همچنین  اسفناج یافت می شود . ماهیهایی نظیر halibut  که منبع خوبی از پروتئین ها می باشد حاوی مقادیر زیادی Mg  هستند.

هنگامیکه آرد سفید تصفیه شده و شکر استفاده می کنید مواد معدنی کاهش می یابد و برای بدن سخت می شود که کار خود را بدرستی انجام دهد. از آنجائیکه جذب مواد معدنی از روده ی کوچک انجام میشود بسیاری از افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که دارای مشکلات اختلال در جذب هستند نیاز به مصرف ساپلیمنت منیزیوم خواهند داشت.

بسیاری از ساپلیمنت های منیزیوم به فرمی هستند که ممکن است سبب بروز اسهال شوند. یکی از درمانهای ساده و رایج برای رفع بیوست استفاده از منیزیوم  مایع است. بهمین علت برای شستشوی سیستم گوارش و تمیز شدن  کامل آن برای برخی آزمایشات پزشکی خاص (مانند کولونوسکوپی) سیترات منیزیوم به فرد خورانده می شود . بهمین علت باید به دقت به برچسب ساپلیمنتی که می خواهید استفاده کنید ، توجه نمایید. تحمل برخی از اشکال منیزیوم نظیر گلیسینات منیزیوم راحتتر بوده  و کمتر موجب بروز اسهال می شوند.

استراتژی دیگر یافتن نوعی از ساپلیمنت است که تحمل آن راحتتر باشد و بهترین کار تقسیم مقدار روزانه به چند قسمت در طول روز است. از آنجائیکه منیزیوم به حفظ آرامش شما و درمان کم خوابی کمک می کند بهتر است مصرف  دوز روزانه ی آنرا به حوالی زمان خواب شب موکول کنید. یکی  از راههای کاهش تحریک دیواره ی معده تهیه اسموتی با محتویات کپسول حاوی منیزیوم است شما می توانید محتوی یک کپسول را در یک پودر پروتئین و میوه  ی کم شیرین مخلوط کرده وبصورت یک نوشیدنی سالم مصرف نمایید، این روش بسیار ساده تری به نسبت مصرف کپسول است.

منبع:diabetes-living.com/articles/an-important-mineral